Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/clients/client0/web8/web/dane/db.php on line 4
gaffame arts blog

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/clients/client0/web8/web/db.php on line 4

Santa Dog II - prace wznowić czas!

Santa Dog IIJako że pierwszy śnieg już spadł, a w kościele palą się już trzy świeczki, pomyślałem że czas zabrać się za dokończenie gierki, nad którą prace zacząłem dokładnie rok temu. Na myśli oczywiście mam nieszczęsną, drugą część Santa Doga, który (swoją drogą) za swój niedorozwój dostał stosunkowo niskie noty na zeszłorocznym Christmas Competition 2010 na The Daily Click . No cóż - nie ma co wracać do przeszłości. Teraz liczy się tylko przyszłość i to, jak nasz psi bohater w niej wypadnie...

 

Już teraz mogę powiedzieć, że dynamika gry wzrasta z każdym kolejnym dniem siedzenia nad projektem. Bardzo mnie to cieszy, gdyż oznacza to tylko jedno - że twórczy proces SD II idzie w dobrym kierunku! Niedawno wpadłem na pomysł, żeby zintegrować grę z dedykowaną stroną internetową, na której pojawi się możliwość założenia konta, ulepszania aeroplanu naszego psiaka, czy po prostu pociągu, którego chronić będziemy. Oczywiście jestem otwarty na wszelakie inne pomysły, dlatego szczególnie zachęcam do pozostawienia komentarza pod tym wpisem.

 

Docelowo Santa Dog II ma być ostrą nawalanką przesyconą efektami specjalnymi, jakich jeszcze w moich grach nie widzieliście. A co z tego wyniknie? Przekonacie się sami, ale prawdopodobnie dopiero w styczniu. Z moich wstępnych obliczeń wynika, że w tym roku niestety nie zdążę się wyrobić. Liczyć natomiast możemy na trailer, który ukaże się już niedługo! Myślę, że będzie na co popatrzeć... =3

Wspomnień czas...

Niedawno, robiąc porządku na swoim dysku, znalazłem kilka starych, dziwnie ponazywanych folderów. Co się okazało? Ano, odkopałem istne muzeum! Gotowe gierki, masa niedokończonych projektów, multum pixelowej grafiki... A to wszystko datowane na lata 2005-2007. Można powiedzieć, że ze łzami w oczach zacząłem odpalać kolejno każdy pliczek.
 Niestety - nie każdy plik (z powodów technicznych) udało się uruchomić. : ( Tak czy inaczej, wybrałem kilka działających 'perełek' i pokrótce przedstawię je tutaj. Do dzieła!

MagicMan - prosta platformówka. Chodzimy rozwścieczonym magikiem i nawalami czarami (?), ubijając przeciwników. Z tego co pamiętam, była to moja pierwsza, publicznie zaprezentowana gierka. Byłem jeszcze wtedy aktywnym użytkownikiem Click Poralu, gdzie MagicMana nie przyjęto za ciepło. ^^" Tamtejsi użytkownicy stwierdzili, że tło świata gry jest istnym plagiatem. Hmm... To już inspiracji szukać nie wolno? : |


Jeżozwierzak - kolejna platformówka. Tym razem bohaterem został tytułowy jeżozwierzak. Nie mam pojęcia skąd wziąłem pomysł na ten (bynajmniej głupi) tytuł. Grę kończymy przechodząc trzy proste etapy, zbierając przy tym przeróżne słodkości. Jak widać, obmyślanie fabuły nie było moją mocną stroną. To samo jeśli chodzi o złożoność postaci - zcwaniłem się, animując tylko mruganie ślepiami. =p


GoldMiner - i znów platformówka! Wcielamy się w górnika/poszukiwacza skarbów. Przez wszystkie trzy poziomy zbieramy złoto, wspinamy się po linach, wysadzamy za pomocą dynamitu gorące skały i uważamy na przeszkody (takie jak groźne, czarne krople wielkości głowy bohatera, spadające z sufitu). Zachwycać się natomiast możemy 3-klatkową animacją postaci, czy "niesstandardowym" udźwiękowieniem... Słomiany zapał jak w przypadku pozostałych gier nie pozwolił mi na dokończenie jej. Plany były ambitne!  : )


Bobrowy Obiad (co kurwa?) - prawda że genialny tytuł? Rozgrywka jest jeszcze bardziej interesująca, gdyż nasz bohater potrafi posługiwać się zaawansowaną bronią miotaną - orzechami ziemnymii! Właściwie to nie wiem, co ma wspólnego fistaszek z bobrem. W każdym bądź razie, niszczymy nastawione do nas nieprzyjacielsko żuki i dżdżownice. Wydawać by się mogło, że akcja gry toczy się w środku lata. Tymczasem możemy niekiedy poślizgać się na... (zabugowanym) lodowisku. Wyobraźnia 13stolatka nie zna granic. : p Celem naszego bohatera jest (uwaga!) ...poinformowanie swojego brata o stygnącym obiedzie.

 

Motorówki - to jedna z tych gier, która nigdy nie została dokończona. Plik source z grą, zawiera jeden poziom który przedstawia zarys ogólny rozgrywki. Poruszamy się bowiem małą motorówką, a naszym zadaniem jest omijanie przeszkód takich jak wiry, pomosty czy najwzwyklejsze w świecie rekiny. Tak jak w poprzednich projektach - grafika nie zachwyca. Prawdopodobnie miał to być klon Amigowej gierki - "Project 1". Aż dziwne, że to nie platformówka... : D

 Przeglądając "kod" źródłowy poszczególnych gierek, uświadomiłem sobie, jak małe umiejętności w tworzeniu gier/układaniu algorytmów jeszcze wtedy posiadałem. W kwestii grafiki może nie zwiększyły się one jakoś magicznie, ale jeśli chodzi o "kodowanie", idzie mi to już znacznie lepiej.
 Ciesze się, że odkopałem te foldery. Miło czasem powspominać swoje pierwsze objawy kreatywności. : p


 No, to teraz idę spać - adios! 

"Po pierwsze zwiększ..." nie dziś : p

Po pierwsze... Kierując się myślą "olać, do świąt jeszcze w sumie daleko ;)", całkowicie zaniedbałem progress nad Świętym Psem II : p Na szczęście pojawił się kolega, który niesamowicie mnie zmotywował podrzucając kilka pomysłów na rozgrywkę i... wysyłając najbardziej motywujący obrazek na świecie. ; pp Nigdy nie przypuszczałem że głupkowata parodia może tyle zdziałać. Dzięki stary.

Work in progress... Poniesiony skrzydłami motywacji odpaliłem edytor i w ten sposób chęć tworzenia wróciła. Mam tylko nadzieję że nie znów na dzień, czy dwa... xP
Btw. Coooraz bliżej osiemnastka, cooraz bliżej nowy workstation! Przyda się do tworzenia ścieżek dźwiękowych w gierkach. : )
Ok, tak naprawdę nie mam już o czym pisać ale muszę jakoś tutaj zapełnić miejsce, bo obrazki będą na siebie nachodzić. Także (lanie_wodyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy ^^).

adios.

Santa Dog II - oficjalne zapowiedzi

Santa Dog II - miał już być, ale nie ma. Dlaczego? Postanowiłem że tą grę dopieszczę w każdym calu, dlatego przełożyłem premierę na grudzień 2011. Już teraz opublikowałem projekt na dwóch serwisach: the daily click i fabryka gier. To właśnie tam możecie głównie śledzić postęp produkcji. :)

Jadąąąą!

newsWczoraj po całodniowym naprawianiu programu, w końcu udało mi się odpalić stare projekty. Oczywiście mam na myśli także TheRPGame'a nad którym wznowiłem prace. Dodatkowo przygotowałem specjalną paczkę zawierającą starego Lotnego Lotnika oraz nową, drugą, konkursową część tegoż klasyka. To wszystko znajdziecie w dziale 'Gierki'.

...go go power rangers! :D

Przejdź do strony:[0][1]